Perskaitykite šias literatūrologo G. Lazdyno mintis apie airių ir anglosaksų epų herojus ir palyginkite šiuos airių ir anglosaksų epų didvyrių siekius su „Radviliados“ herojaus siekiais. Nusakykite lietuvių herojinio epo herojaus gyvenimo filosofiją.
Kokiomis kitomis meninės raiškos priemonėmis, be epitetų, kuriama „raudančių upių“ ištraukos („Radviliados“ ketvirtos dalies 401–434 eilutės) gedulinga nuotaika? Kam J. Radvanui prireikė sužmoginti upes? Parinkite šiai ištraukai įgarsinti tinkamą muzikinį kūrinį.
Kokia valstybės samprata ryškėja iš J. Radvano „Radviliados“? Kūrinio citatomis pagrįskite teiginį, kad „Radviliadoje“ Lietuva parodoma kaip laisva daugiatautė ir daugiakultūrė valstybė. Pasvarstykite, kas skiria ir kas jungia „Radviliadoje“ vaizduojamą Lietuvos valstybę ir dabartinę Lietuvos Respubliką.
Tiriamasis darbas. Pasidomėkite savo gyvenamoje ar netolimoje aplinkoje esančio dvaro istorija: jo įkūrėjais, rūmų architektu, didikų giminės istorija, genealogija, dabartiniais dvaro savininkais. Parenkite savo pasirinkto dvaro pristatymą su nuotraukomis.
Tiriamasis darbas. Pasidomėkite didikų Radvilų giminės genealogija. Išsirinkite jus patraukusį šios giminės narį ir sukaupkite kuo daugiau jo gyvenimo bei veiklos faktų. Parenkite savo pasirinkto asmens aprašymą su susijusia vaizdine medžiaga.
Literatūrinis rašinys. Parašykite literatūrinį rašinį „Lietuvos kraštovaizdis XVI amžiaus Lietuvos literatūroje“.