Daugelio V.Mačernio eilėraščių nuotaika minorinė, nuolat su kuo nors atsisveikinama. Kuo paaiškinama tokia jausena – karo įspūdžiais, būties laikinumo išgyvenimu, literatūroje ir mene išplitusia dekadanso dvasia, vertybių ir idealų žlugimu?
Perskaitykite eilėraštį „Savo sielą, alkaną kaip žvėrį“ ir pasvarstykite, kaip V. Mačernis interpretuoja žmogiškos prigimties dualizmą (priešingų pradų pusiausvyrą). Kodėl sielą jis vadina „pantera alkana, laukine“?
Kodėl eilėraštyje „Vidurnaktį keistai“ Mačernis mini „gyvybės ir mirties lygtis / Su begale nežinomųjų“? Kodėl naktis jo poezijoje iškyla kaip gyvybės ir mirties sandūros laikas?
Mačernio kūryba yra pilna klausimų ar neįmintų lygčių, bet paprastų sprendimų poetas nepasiūlė. Kodėl Mačernio sonetų lyrinis subjektas toks susirūpinęs egzistencijos klausimais?
Pagrįskite arba paneikite mintį, kad Mačernio subjektas tapatinasi su ieškančiu, klausiančiu, egzistencijos paribyje esančiu herojumi.
Atraskite netikrumo, nežinios ženklus Mačernio sonetuose. Ne viename eilėraštyje subjektas prisipažįsta, jog nežino, kas su juo darosi, ko jis siekia. Ką reiškia toji nežinomybė?
Mačernio subjektas daug svarsto apie vidinį sielos gyvenimą, ypač apie kontrastą tarp dvasinės kontempliacijos ir „greit sudūžtančių stiklo žaislų“, simbolizuojančių kasdienę banalybę eilėraštyje „Aš buvau visada per daug rimtas“. Kodėl taip rūpinamasi sielos būsenomis, kodėl subjektui svarbu pasiekti vidinio pasaulio harmoniją?
Kodėl būties ir nebūties dualizmas eilėraštyje „Garsus Toreador, Mirtis baisioji“ supaprastintas iki toreadoro kovos su gyvuliu? Ar gali būti, kad tokią metaforišką viziją įkvėpė karo tikrovė?
Prisiminkite dailės ir poezijos kūrinius, kurie galėtų būti eilėraščio „Garsus Toreador, Mirtis baisioji“ kontekstas.
Susiekite sonetą „Don Juan“ su jums žinomais kūriniais, vaizduojančiais šį herojų. Kokius meilės ieškančio klajūno bruožus išryškina jo lyrinė išpažintis?
Kodėl Mačernio lyrinis subjektas reikalauja „Būk, gyvenime, man neteisingas“? Interpretuokite šį eilėraštį remdamiesi egzistencializmo filosofija.
Kodėl Mačernis linkęs personifikuoti naktį, vadindamas ją tai mylimąja, tai dukryte? Kodėl nakties laikas toks svarbus dvasinio tobulėjimo kelią pasirinkusiam Mačernio subjektui?
Interpretuokite, kaip suvokiate eilėraščio „Man neramu. Aš savo nerimą bandau“ mintį: „Be žodžių man sunku, bet dar sunkiau su jais“. Kodėl Mačernio subjektui svarbu išsakyti save?