Palyginkite, kuo skiriasi Biblijos teksto interpretacija J. V. Gėtės tragedijoje „Faustas“ ir Dž. Bairono misterijoje „Kainas“.
Aptarkite pasakojimą apie žmogaus ir velnio sandėrį tautosakoje, literatūros kūriniuose.
Aptarkite epizodus, kuriuose samprotaujama apie žmogaus dvilypumą. Kokiais vaizdiniais J. V. Gėtė atskleidžia dvilypumo patirtį?
Aptarkite, kaip žmogaus dvilypumą atskleidžia kalba. Palyginkite J. V. Gėtės tragedijoje „Faustas“ ir V. Šekspyro tragedijoje „Hamletas“ žemojo (komiško) ir aukštojo (lyrinio, dramatinio) kalbėjimo situacijas. Kokias problemas rašytojai atskleidžia pasirinkdami skirtingą kalbėjimo stilių?
Palyginkite, kuo panašūs ir kuo skiriasi Hamleto, Sigizmundo („Gyvenimas – tai sapnas“), Fausto charakteriai? Kaip žmogaus būties tragizmą suvokia ir atskleidžia Renesanso, Baroko, Apšvietos rašytojai?
Palyginkite „Hamleto“ Ofelijos ir „Fausto“ Margaritos charakterius. Kokią reikšmę Ofelija turi Hamleto likimui, Margarita – Fausto likimui.
Palyginkite Fausto ir Hamleto monologuose svarstomas problemas, nuotaikas, pasitelkiamus kultūros ženklus (kultūrinę patirtį).
Aptarkite Gėtės „Fauste“ (II d.) sukurtą Euforiono paveikslą, – Bairono asmenybės alegoriją. Susipažinkite su Dž. Bairono biografija, aptarkite, kokius reikšmingus faktus mini J. V. Gėtė?
„Faustas“ – viso Gėtės gyvenimo kūrinys, pasaulio literatūros klasikoje atskleidžia „amžinai ieškančios dvasios mitą ir Europos kultūros poetinę santrauką“ (V. Kubilius). Parašykite tiriamąjį darbą „Europos kultūros klodai J. V. Gėtės Fauste“
Faustas meta iššūkį žmogaus galimybėms, J. V. Gėtė – literatūros ir teatro galimybėms. Pasvarstykite, kuo pasižymi J. V. Gėtės „Fausto“ iššūkiai literatūros ir teatro galimybėms.
Aptarkite Vytauto Kubiliaus straipsnį „“Faustas” keliauja po Lietuvą“ ( http://www.llvs.lt/?recensions=8).
Susipažinkite su E. Nekrošiaus režisuoto spektaklio „Faustas“ pristatymu, spektakio „Faustas“ ištraukomis, nuotraukomis, recenzijomis. Kokių J. V. Gėtės „Fausto“ temų, personažų, vaizdinių interpretacijas išskiria ir analizuoja teatro kritikai? Kokius lietuvių tautosakos vaizdinius režisierius integruoja į J. V. Gėtės tragedijos „Faustas“ interpretaciją? Pasidomėkite, kaip J. V. Gėtė vertino lietuvių tautosaką.
Palyginkite „Prologą danguje“ su Biblijos „Jobo knygos“ epizodu. Kaip J. V. Gėtė pakeičia Dievo ir Šėtono santykius? Tą dieną, kai dangiškosios būtybės suėjo tarnauti Viešpaties akivaizdoje, su jais kartu atėjo ir Šėtonas. Viešpats klausė Šėtoną: „Kur buvai?“ „Klajojau po žemę, – atsakė Viešpačiui Šėtonas, ėjau joje sargybą". Viešpats tarė Šėtonui: „Ar atkreipei dėmesį į mano tarną Jobą? Kito tokio kaip jis nėra žemėje! Tai žmogus be priekaištų ir doras, dievobaimingas ir besišalinantis pikta.“ – „Argi veltui Jobas bijo Dievo, – atsakė Šėtonas Viešpačiui. Argi neapjuosei iš visų pusių tvora jo paties, jo namų ir visko, ką tik jis turi? Tu palaiminai jo rankų darbą, ir jo galvijų padaugėjo žemėje. Bet ištiesk ranką, paliesk visa, ką jis turi, ir, esu tikras, jis iškeiks tave į akis." Viešpats tarė Šėtonui: „Štai visa, ką jis turi, – tavo rankose. Tik prieš jį patį rankos nepakelk!" Tada Šėtonas pasišalino iš Viešpaties akivaizdos".