Kuriam Mickevičiaus kūrybinės biografijos laikotarpiui priklauso šis tekstas?
Kokią kalbėjimo situaciją nusako pirmosios dvi odės eilutės? Kokia subjekto intonacija ir vertybinė opozicija, esminga visam tekstui, jose išryškėja?
Pasekite, kaip ši vertybinė opozicija skleidžiama tolesniame tekste. Kokias šios opozicijos prasmes atskleidžia 1–3 strofose plėtojami žvilgsnio, matymo, regėjimo galios motyvai?
Aptarkite simbolinį pasaulio vaizdą 4 strofoje, kuris atsiskleidžia ypatingą regėjimo galią įgavusiam subjektui. Kokiomis prasmėmis jis papildo pagrindinę teksto vertybinę opoziciją?
Kodėl po šio regėjimo subjektas 5–8 strofose dar kartą kreipiasi į jaunystę ir „draugus jaunuosius“? Kokiomis metaforomis nusakomi jų siekiai ir tikslai? Savais žodžiais paaiškinkite, aptarkite jaunimui odėje siūlomą gyvenimo programą.
Kokia sentencija nusakoma jaunimo laikysena? Kaip ją padeda išryškinti aliuzija į senovės graikų didvyrį Heraklį?
Palyginkite dar vieną kosminį pasaulio vaizdą, kuris išsakomas baigiamosiose 9–11 strofose, su ankstesniuoju. Kuo skiriasi „senas“ ir pranašaujamas „naujas“ pasaulis?
Kas lemia numatomas pasaulio permainas? Kokia biblinė aliuzija pasitelkiama toms permainoms nusakyti? Kaip jos susijusios su pagrindine teksto vertybine opozicija, kokiomis reikšmėmis ją papildo?
Apibendrinkite analizę, aptardami, kokia reikšmė šiame eilėraštyje suteikiama jaunystės idėjai.