Aptarkite pagrindinius epo įvykius ir poemos kompoziciją – veiksmo ekspoziciją, veiksmą išjudinantį įvykį, veiksmo plėtojimą iki kulminacijos, veiksmo atomazgą.
Pasvarstykite, kodėl Rolandas, o ne Karolis Didysis ar Olivje tampa pagrindiniu epo herojumi?
Aptarkite herojinio epo meninių priemonių (palyginimų, hiperbolių, pakartojimų, epitetų) pavyzdžius, palyginkite juos su Antikos epo ir liaudies kūrybos pavyzdžiais.
Pasvarstykite, kas lemia, kad epuose laiko trukmė pateikiama simboliškai (Homero epuose Trojos karas vyksta 10 metų, „Rolando giesmėje“ Karolio Didžiojo žygis – septynerius metus).
Herojiniame epe svarbiausi – kovos vaizdai. Aptarkite frankų ir maurų mūšio Ronsevalio slėnyje aprašymą. Kokiais epitetais apibūdnami krikščionys, kokiais – nekrikštai maurai? Palginkite šį kovos vaizdą su Homero aprašytais kovos vaizdais.
Aptarkite vasalo ištikimybės siuzerenui idėją. Kaip ištikimybės idėja siejasi su garbės ir išdidumo idealais?
Aptarkite patriotizmo temą, ištikimybės ir meilės savo kraštui idėją. Kaip vaizduojami frankų kariai, kilniausias tarnavimo tėvynei idealas – Rolandas?
Kas yra laikoma didžiausiu atpildu už karžygio pasiaukojimą? Kam įsipareigojimus jaučia Rolandas?
Aptarkite riterio pareigos ir garbės sampratą, jos sąsajas su Prancūzijos garbe. Kokiais motyvais remdamasis Rolandas atsisako kviesti pagalbą?
Aptarkite Rolando ir Olivjė draugystės motyvą. Kaip personažai papildo vienas kitą, sukurdami žmogaus idealą?