Skaitmeninė mokymo priemonė lietuvių kalbai ir literatūrai 9-10
Atgal į sąrašą

Atgal į sąrašą Pranešti apie klaidą T Herojinio epo vaidmuo tautos gyvenime / Mąstyk ir kurk / 1

1Klausimas

Įdėmiai perskaitykite tekstą ir atsakykite į klausimus.

1 Kada buvo sukurtas epas, kurio ištrauka čia pateikiama? Koks šio kūrinio vaidmuo Europos literatūros istorijoje?
2 Kada buvo sukurtas epas, kurio ištrauka čia pateikiama? Koks šio kūrinio vaidmuo Europos literatūros istorijoje?
3 Kokius epo žanro bruožus atpažįstate šiame tekste? Kas sudaro jo siužetinį pagrindą?
4 Kokius epo žanro bruožus atpažįstate šiame tekste? Kas sudaro jo siužetinį pagrindą?
5 Nusakykite šiame epiniame tekste vyraujančias kalbos formas (pasakojimas, dialogas), kalbančiuosius, jų santykius. Kokia emocija vyrauja jų kalboje?
6 Nusakykite šiame epiniame tekste vyraujančias kalbos formas (pasakojimas, dialogas), kalbančiuosius, jų santykius. Kokia emocija vyrauja jų kalboje?
7 Kuo skiriasi tekste bendraujančių dievų ir žmonių kalbėjimas? Kurių iš jų kalba rami, išmintinga, kurių žodynas atspindi nevaldomus jausmus? Kuo tarp kalbėtojų žmonių išsiskiria Nestoro kalba? Palyginkite ją su deivės Atėnės kalbėsena.
8 Kuo skiriasi tekste bendraujančių dievų ir žmonių kalbėjimas? Kurių iš jų kalba rami, išmintinga, kurių žodynas atspindi nevaldomus jausmus? Kuo tarp kalbėtojų žmonių išsiskiria Nestoro kalba? Palyginkite ją su deivės Atėnės kalbėsena.
9 Kaip tekste reiškiama „išminties“ ir „pykčio“ opozicija? Kurie kalbėtojai atstovauja išminčiai, o kurių žodžius diktuoja pykčio emocija? Paieškokite „išmintingų“ ir „emocingų“ pasakymų pavyzdžių.
10 Kaip tekste reiškiama „išminties“ ir „pykčio“ opozicija? Kurie kalbėtojai atstovauja išminčiai, o kurių žodžius diktuoja pykčio emocija? Paieškokite „išmintingų“ ir „emocingų“ pasakymų pavyzdžių.
11 Atidžiai perskaitykite ne tik kiekvieno veikėjo kalbą, bet ir pasakotojo intarpus. Kuo jie padeda apibūdinti veikėjų kalbėjimą? Teiginius pagrįskite pavyzdžiais.
12 Atidžiai perskaitykite ne tik kiekvieno veikėjo kalbą, bet ir pasakotojo intarpus. Kuo jie padeda apibūdinti veikėjų kalbėjimą? Teiginius pagrįskite pavyzdžiais.
13 Raskite tekste pasakotojo vartojamus pastoviuosius herojų epitetus. Kokią funkciją jie atlieka?
14 Raskite tekste pasakotojo vartojamus pastoviuosius herojų epitetus. Kokią funkciją jie atlieka?
15 Raskite tekste epitetus ar apsakymus, apibūdinančius herojus konkrečioje šio epizodo situacijoje. Kuo jie skiriasi nuo pastoviųjų tiems patiems herojams priskiriamų epitetų?
16 Raskite tekste epitetus ar apsakymus, apibūdinančius herojus konkrečioje šio epizodo situacijoje. Kuo jie skiriasi nuo pastoviųjų tiems patiems herojams priskiriamų epitetų?
17 Kaip Nestoro pasakymas „tai pasidžiaugtų Priamas ir jojo vaikai su vaikaičiais“ išryškina tautos santarvės ir atskirų herojų susitaikymo svarbą?
18 Kaip Nestoro pasakymas „tai pasidžiaugtų Priamas ir jojo vaikai su vaikaičiais“ išryškina tautos santarvės ir atskirų herojų susitaikymo svarbą?
19 Kurių kalbėtojų pozicija nugali šiame Iliados epizode? O visame epe?