64Klausimas
Paskaitę tekstą, surašykite, kas būdinga tekstui.
-Kaip sočiai papietaut už 5 litus?
-Susidėt su draugu „ant kebabo“.
-Stoties rajone gal?
-Girdi, ten geriau nevaikščiot. Žinai, ne, ne.
-Stoty, sakai, ne?
-Nu, ne, ten tai ne.
-Klausyk, a mum į „cementovkę“ eit?
-Cha! Nėr ko klaust. Nerealiai geras tūsas .
-Tai ką, pasikultūrinsim. Laukia tūsovkė.
-Eik sau! Žinok, broleli, net užpavydėjau.
-Tai atvaryk ir tu!
-Susidėt su draugu „ant kebabo“.
-Stoties rajone gal?
-Girdi, ten geriau nevaikščiot. Žinai, ne, ne.
-Stoty, sakai, ne?
-Nu, ne, ten tai ne.
-Klausyk, a mum į „cementovkę“ eit?
-Cha! Nėr ko klaust. Nerealiai geras tūsas .
-Tai ką, pasikultūrinsim. Laukia tūsovkė.
-Eik sau! Žinok, broleli, net užpavydėjau.
-Tai atvaryk ir tu!
1
Funkcinis stilius
2
Žanras
3
Bendravimo ir veiklos sritis
4
Turinys
5
Funkcijos
6
Adresantas
7
Adresatas
8
Tikslas
9
Būdingosios kalbos priemonės
10
Būdingos stiliaus ypatybės ir stiliaus priemonės
Aš pats
Gyvenęs gaspadorius. Ano jaujoj buvę velniai įsimetę. Anie liuobantys kulti rugius, o žmonės negalėjo prieiti į tą jaują. Gaspadorius, paėmęs švino ir puodelį, įėjęs ir pakišęs tą puodelį su švinu po pečiaus, kad ištirptų. Taip vienas velnias įbėgęs į pirtį ir pradėjęs klausti:
— Ką čia, žmogau dirbi?
Anas atsakė:
— Akims vaistus taisau.
Velnias pradėjo sakyti:
— Ar negalėtum ir man pagelbėti?
Anas atsakė:
— Galiu, kodėl.
Žmogus liepė atnešti akėčias ir atvarslus dvejus. Velnias atnešė ir padėjo pirtyje. Žmogus liepė gultis velniui ant akėčių. Anas gulėsi, o žmogus pririšo jį prie akėčių. Velnias galvoja:
„Dėl ko mane taip dideliai pririšo?“ Klausia žmogaus:
— Kaip tavo pavardė?
Anas atsakė:
— Aš pats,— ir, paėmęs tą puodelį su švinu, pylė velniui ant akių. Velnias iš to skausmo kėlės, puolė pro duris ir bėgiojo po kluoną. Kiti velniai klausė:
— Kas tau taip padarė?
Anas šaukęs:
— Aš pats, aš pats!
Taip tie velniai visi išbėgo ir niekada nebeatgrįžo
Gyvenęs gaspadorius. Ano jaujoj buvę velniai įsimetę. Anie liuobantys kulti rugius, o žmonės negalėjo prieiti į tą jaują. Gaspadorius, paėmęs švino ir puodelį, įėjęs ir pakišęs tą puodelį su švinu po pečiaus, kad ištirptų. Taip vienas velnias įbėgęs į pirtį ir pradėjęs klausti:
— Ką čia, žmogau dirbi?
Anas atsakė:
— Akims vaistus taisau.
Velnias pradėjo sakyti:
— Ar negalėtum ir man pagelbėti?
Anas atsakė:
— Galiu, kodėl.
Žmogus liepė atnešti akėčias ir atvarslus dvejus. Velnias atnešė ir padėjo pirtyje. Žmogus liepė gultis velniui ant akėčių. Anas gulėsi, o žmogus pririšo jį prie akėčių. Velnias galvoja:
„Dėl ko mane taip dideliai pririšo?“ Klausia žmogaus:
— Kaip tavo pavardė?
Anas atsakė:
— Aš pats,— ir, paėmęs tą puodelį su švinu, pylė velniui ant akių. Velnias iš to skausmo kėlės, puolė pro duris ir bėgiojo po kluoną. Kiti velniai klausė:
— Kas tau taip padarė?
Anas šaukęs:
— Aš pats, aš pats!
Taip tie velniai visi išbėgo ir niekada nebeatgrįžo
1
Funkcinis stilius
2
Žanras
3
Bendravimo ir veiklos sritis
4
Turinys
5
Funkcijos
6
Adresantas
7
Adresatas
8
Tikslas
9
Būdingosios kalbos priemonės
10
Būdingos stiliaus ypatybės ir stiliaus priemonės
Detali kiekvieno žodžio paradigminių ir sintagminių žodžių analizė padeda išspręsti ne tik daugiareikšmiškumo, bet ir homonimijos problemas. Kaip to rezultatą galima nurodyti koreguotiną veiksmažodžių derėti, vyti ir kt. pateikimą dabartinės lietuvių kalbos žodynuose. Lietuvių kalbos žodynuose paprastai duodami du veiksmažodžiai derėti. Pirmojo reikšmė – ‚augti, duoti vaisių‘, o antrojo (daugiareikšmio) pagrindinė reikšmė ‚tartis, daryti sutartį, kalbinti‘ (be jos, žodynai dar duoda 7-8 reikšmes). Atidesnis žvilgsnis į sintagminius ir paradigminius šio veiksmažodžio ryšius, nustatyti jų reikšmių semantiniai komponentai leidžia daryti išvadas, kad iš viso bendrinėje lietuvių kalboje skirtinos penkios leksemos [...]
1
Funkcinis stilius
2
Žanras
3
Bendravimo ir veiklos sritis
4
Turinys
5
Funkcijos
6
Adresantas
7
Adresatas
8
Tikslas
9
Būdingosios kalbos priemonės
10
Būdingos stiliaus ypatybės ir stiliaus priemonės
Gerb. Direktoriau,
Kreipiuosi dėl vadybininko darbo vietos, apie kurią buvo paskelbta darbo skelbimų portale cv.lt šio mėnesio 1 dieną.
Šiuo metu esu VU Vadybos ir reklamos magistrantūros studentas, bet turėčiau galimybę dirbti visą darbo dieną. Esu atlikęs praktiką JAV įmonėse bei dirbęs pasaulinėje Amazon bibliotekoje asistentu. Šiuo metu domiuosi viešuoju sektoriumi bei norėčiau dirbti vadybinį darbą. Manau, galėčiau greitai įsisavinti Jūsų biuro darbo specifiką, nes susipažinau su jo veikla. Galėčiau sėkmingai dirbti vadybininku. Aš labai trokštu tokio darbo, kurį Jūs siūlote, ir sėkmės atveju atiduočiau visą save savo pareigoms vykdyti.
Kaip rodo CV, mano išsilavinimas apima vadybos ryšių teoriją ir praktiką, taip pat marketingo, reklamos žinias. Turiu etikos ir raštvedybos žinių. Turiu puikius rusų kalbos ir darbo kompiuteriu įgūdžius.
Sugebu aiškiai ir efektyviai bendrauti žodžiu ir raštu, esu energingas, organizuotas bei atsakingas. Savo darbe esu savarankiškas, kantrus, turiu savo nuomonę ir požiūrį. Visada susikoncentruoju rimtam darbui ir esu pastabus.
Tikiuosi, kad mano išsilavinimas, įgūdžiai ir asmeninės savybės atitiks Jūsų įmonės poreikius ir leis man būti vertingu darbuotoju. Dėkoju už Jūsų laiką svarstant mano kandidatūrą. Lauksiu Jūsų atsakymo.
Kreipiuosi dėl vadybininko darbo vietos, apie kurią buvo paskelbta darbo skelbimų portale cv.lt šio mėnesio 1 dieną.
Šiuo metu esu VU Vadybos ir reklamos magistrantūros studentas, bet turėčiau galimybę dirbti visą darbo dieną. Esu atlikęs praktiką JAV įmonėse bei dirbęs pasaulinėje Amazon bibliotekoje asistentu. Šiuo metu domiuosi viešuoju sektoriumi bei norėčiau dirbti vadybinį darbą. Manau, galėčiau greitai įsisavinti Jūsų biuro darbo specifiką, nes susipažinau su jo veikla. Galėčiau sėkmingai dirbti vadybininku. Aš labai trokštu tokio darbo, kurį Jūs siūlote, ir sėkmės atveju atiduočiau visą save savo pareigoms vykdyti.
Kaip rodo CV, mano išsilavinimas apima vadybos ryšių teoriją ir praktiką, taip pat marketingo, reklamos žinias. Turiu etikos ir raštvedybos žinių. Turiu puikius rusų kalbos ir darbo kompiuteriu įgūdžius.
Sugebu aiškiai ir efektyviai bendrauti žodžiu ir raštu, esu energingas, organizuotas bei atsakingas. Savo darbe esu savarankiškas, kantrus, turiu savo nuomonę ir požiūrį. Visada susikoncentruoju rimtam darbui ir esu pastabus.
Tikiuosi, kad mano išsilavinimas, įgūdžiai ir asmeninės savybės atitiks Jūsų įmonės poreikius ir leis man būti vertingu darbuotoju. Dėkoju už Jūsų laiką svarstant mano kandidatūrą. Lauksiu Jūsų atsakymo.
1
Funkcinis stilius
2
Žanras
3
Bendravimo ir veiklos sritis
4
Turinys
5
Funkcijos
6
Adresantas
7
Adresatas
8
Tikslas
9
Būdingosios kalbos priemonės
10
Būdingos stiliaus ypatybės ir stiliaus priemonės
KLIUDŽIAU
Tat buvo nedidelė balta katytė. Jos menkas suliesėjęs kūnelis visas drebėjo nuo šalčio ir baimės; jos plaukai, nuo lietaus sušlapę ir purvais apskretę, visi kabėjo sustirę ir pasišiaušę. Radau aš ją lauke, patvory pritūpusią, susirietusią, nelaimingą. Mane pamačiusi, ji taip gailestingu balsu sumiaukė ir pažiūrėjo akimis, kuriose švietė ir baimė, ir viltis. Ji buvo dar visai visai jaunutė, bet tokia sudžiūvusi! Gal ją atėmė nuo jos motinos žmonės; gal jie pirma norėjo ją įdėti maišiukan ir, nunešę į upę, įmesti vandenin, bet paskui atnešė laukan, pametė patvorin, kad ji neberastų namų ir nudvėstų badu: pas žmones jau nebebuvo jai vietos; gal jau nebe pirmą dieną ji čia išalkusi ir sušalusi tupi... Bet kas man darbo? Juk ji niekam nereikalinga... Ir aš apsidžiaugiau, kaip apsidžiaugia, pamatęs kiškį, medėjas. O aš juk juo buvau apsitaisęs. Ant pečių turėjau persidėjęs lanką, rankoje nešiaus strėlas: maniau esąs tikras Amerikos tyrlaukių gyventojas, Kuperio aprašytas. Nors buvau tik antros klasės mokinys, tačiau jaučiausi milžinas esąs, kuris, rodės, ir vilkų būrį susitikęs, neišsigąstų. O čia buvo tik maža sudžiūvusi katytė... Atmatavęs dešimtį žingsnių, atsistojau, nusiėmiau nuo pečių lanką, įtempiau strėlą ir pradėjau taikinti. Liūdnomis akimis žiūrėjo į mane nelaimingas gyvulėlis, tarsi klausdamas, ką aš darau... ir laukė. Strėla sudzvimbė ore, ir pamačiau, kaip katytė staiga pervirto kūlio, skaudžiai skaudžiai sumiaukė ir pradėjo stirenti kojytėmis... Kliudžiau. Kaip tikras medėjas prilėkiau artyn, bet ūmai pajutau širdyje šaltį ir apsistojau nustebęs: katytės veidas buvo neapsakomo skausmo pervertas, akys primerktos; ji iš visos dar likusios galios pasistengė atsistoti ant pirmutinių kojų ir pradėjo šliaužti, vilkdama žeme savo kūnelį: kartu vilkosi įlindusi jos krūtinėn strėla, o iš žaizdos dideliais juosvais lašais lašėjo ant smėlio sukrekėjęs kraujas. Nusiminęs, nebežinodamas, ką daryti, atžagaria ranka numečiau lanką ir strėlas ir neatsigręždamas parlėkiau namo. Širdyje jaučiau skausmą ir sunkumą: tarsi didelė didelė našta slėgė krūtinę. Tik trečią dieną drįsau išeiti laukan: katytė gulėjo aukštielninka, nebegyva. Čia pat prie jos buvo numesti lankas ir strėlos. Nutvėręs nuo žemės, lanką ir strėlas sulaužiau į šipulius ir toli išmėčiau po lauką. Tik nedrįsau išimti strėlos, kuri buvo įsisiurbusi katytės krūtinėn ir dabar stypsojo atsikišusi. Tai buvo vienatinis mano gyvenime šūvis. Bet laimingas: aš jį ir ligi šiolei dar tebenešioju savo krūtinėje...
1905.V.22
Tat buvo nedidelė balta katytė. Jos menkas suliesėjęs kūnelis visas drebėjo nuo šalčio ir baimės; jos plaukai, nuo lietaus sušlapę ir purvais apskretę, visi kabėjo sustirę ir pasišiaušę. Radau aš ją lauke, patvory pritūpusią, susirietusią, nelaimingą. Mane pamačiusi, ji taip gailestingu balsu sumiaukė ir pažiūrėjo akimis, kuriose švietė ir baimė, ir viltis. Ji buvo dar visai visai jaunutė, bet tokia sudžiūvusi! Gal ją atėmė nuo jos motinos žmonės; gal jie pirma norėjo ją įdėti maišiukan ir, nunešę į upę, įmesti vandenin, bet paskui atnešė laukan, pametė patvorin, kad ji neberastų namų ir nudvėstų badu: pas žmones jau nebebuvo jai vietos; gal jau nebe pirmą dieną ji čia išalkusi ir sušalusi tupi... Bet kas man darbo? Juk ji niekam nereikalinga... Ir aš apsidžiaugiau, kaip apsidžiaugia, pamatęs kiškį, medėjas. O aš juk juo buvau apsitaisęs. Ant pečių turėjau persidėjęs lanką, rankoje nešiaus strėlas: maniau esąs tikras Amerikos tyrlaukių gyventojas, Kuperio aprašytas. Nors buvau tik antros klasės mokinys, tačiau jaučiausi milžinas esąs, kuris, rodės, ir vilkų būrį susitikęs, neišsigąstų. O čia buvo tik maža sudžiūvusi katytė... Atmatavęs dešimtį žingsnių, atsistojau, nusiėmiau nuo pečių lanką, įtempiau strėlą ir pradėjau taikinti. Liūdnomis akimis žiūrėjo į mane nelaimingas gyvulėlis, tarsi klausdamas, ką aš darau... ir laukė. Strėla sudzvimbė ore, ir pamačiau, kaip katytė staiga pervirto kūlio, skaudžiai skaudžiai sumiaukė ir pradėjo stirenti kojytėmis... Kliudžiau. Kaip tikras medėjas prilėkiau artyn, bet ūmai pajutau širdyje šaltį ir apsistojau nustebęs: katytės veidas buvo neapsakomo skausmo pervertas, akys primerktos; ji iš visos dar likusios galios pasistengė atsistoti ant pirmutinių kojų ir pradėjo šliaužti, vilkdama žeme savo kūnelį: kartu vilkosi įlindusi jos krūtinėn strėla, o iš žaizdos dideliais juosvais lašais lašėjo ant smėlio sukrekėjęs kraujas. Nusiminęs, nebežinodamas, ką daryti, atžagaria ranka numečiau lanką ir strėlas ir neatsigręždamas parlėkiau namo. Širdyje jaučiau skausmą ir sunkumą: tarsi didelė didelė našta slėgė krūtinę. Tik trečią dieną drįsau išeiti laukan: katytė gulėjo aukštielninka, nebegyva. Čia pat prie jos buvo numesti lankas ir strėlos. Nutvėręs nuo žemės, lanką ir strėlas sulaužiau į šipulius ir toli išmėčiau po lauką. Tik nedrįsau išimti strėlos, kuri buvo įsisiurbusi katytės krūtinėn ir dabar stypsojo atsikišusi. Tai buvo vienatinis mano gyvenime šūvis. Bet laimingas: aš jį ir ligi šiolei dar tebenešioju savo krūtinėje...
1905.V.22
1
Funkcinis stilius
2
Žanras
3
Bendravimo ir veiklos sritis
4
Turinys
5
Funkcijos
6
Adresantas
7
Adresatas
8
Tikslas
9
Būdingosios kalbos priemonės
10
Būdingos stiliaus ypatybės ir stiliaus priemonės
Užduotis baigta!