Ką žinote apie poemos autorių, jo reikšmę lietuvių kultūrai? Kokiai meno epochai priklauso analizuojamas kūrinys? Kokius tos epochos svarbių idėjų atgarsius ir savitą jų interpretaciją aptinkame šiame tekste?
Kokią poemos temą nusako pirmosios dvi teksto eilutės? Neišleiskite iš akių grožio motyvo. Savais žodžiais suformuluokite kūrinio temą, remdamiesi poemos įžanga.
Kodėl pasakotojas ne vienu atveju kalba vienaskaitos antruoju asmeniu – eini, žiūri, klausai, jauti ir pan.? Kieno patirtį jis nusako?
Įsiskaitykite į miško vaizdų, kvapų, garsų epizodus. Kiekviename jų atraskite vietas, kai miško aprašui kurti pasinaudota aliuzijomis į literatūros ir tautosakos kūrinius, šie kūriniai cituojami, parafrazuojami. Kokiu tikslu tos nuorodos panaudojamos? Kokias simbolines prasmes jos suteikia kuriamam miško vaizdiniui?
Kiekviename minėtame epizode atraskite vietą, kurioje pereinama nuo smulkaus detalių vardijimo prie visuminio įspūdžio, apibendrinimo (ar atvirkščiai). Kaip nusakomas visuminis įspūdis? Atkreipkite dėmesį į sitesteziją - tai susiliejusius pojūčius perteikianti stilistinė figūra (kvapai nusakomi kaip garsai, o garsai – kaip vaizdai).
Kokį pasaulio supratimą atveria toks grožio išgyvenimas? Kaip grožio išgyvenimas susijęs su kultūrinės tradicijos perėmimu ir su pasaulio šventumo patyrimu?
Dažnai skaitydami ir aiškindamiesi pirmąją poemos dalį pamirštame jos sakymo situaciją – tai yra išnykusio miško aprašymas – ne tiesioginis tikrovės „mėgdžiojimas“, o dingusio pasaulio susigrąžinimas atmintyje ir vaizduotėje. Apsvarstykite, kokią problemą tokiu atveju kelia poema?
Grįžkite prie savo suformuluotos poemos temos. Kaip ją skatina patikslinti, praplėsti Jūsų atlikta teksto analizė?
Jūs parašėte nuoseklią kūrinio interpretaciją, perskaitykite ją visą nuo pradžių iki galo ir pasistenkite pataisyti taip, kad neliktų minties šuolių, sakiniai, pastraipos logiškai išplauktų vienas iš kito.