Palyginkite požiūrį į istorijos veikėjus B. Sruogos dramoje Milžino paunksmė ir M. Ivaškevičiaus dramoje Madagaskaras. Kokių panašumų įžvelgiate tarp Kazimiero Pokšto (Madagaskaras) ir Jogailos (Milžino paunksmė) vaizdavimo būdo? Kuo jie skiriasi?
M. Ivaškevičius dramoje Madagaskaras pasitelkia Just. Marcinkevičiaus dramos Mažvydas fragmentus. Aptarkite, kokią prasmę M. Ivaškevičius suteikia literatūros klasika tapusiam Just. Marcinkevičiaus tekstui iš dramos „Mažvydas“. Kokios lietuvio tautinio charakterio savybės atskleidžiamos šioje interpretacijoje?
Dramoje perfrazuojamas S. Nėries eilėraštis „Senelės pasaka“, pasvarstykite, dėl ko tokioje situacijoje pasirenkamas būtent šis poetės eilėraštis?
M. Ivaškevičiaus dramos išsiskiria juokingumo bei graudumo samplaika, artima vyresnės kartos dramaturgo Sauliaus Šaltenio stiliui. Tačiau Šaltenis vaizdavo paprastus, eilinius žmones, o Ivaškevičius – itin skausmingas Lietuvos istorijos situacijas (dramoje „Malыš“ vaizduojama lietuvių tautos genocidu laikoma tremtis į Sibirą, „Madagaskare“ – nepriklausomybės praradimas). Suraskite dramoje „Madagaskaras“ epizodų, kurie kelia juoką pro ašaras. Pasvarstykite, kaip rašytojas sukuria šį efektą? Pamėginkite sukurti draminę situaciją, kuri keltų ir graudulį ir juoką.
M. Ivaškevičius vadinamas mitų perkūrėju ir atnaujintoju. Kokius mitus ir kokias tautos kultūros idėjas atpažįstate Just. Marcinkevičiaus dramoje Mažvydas (kitose trilogijos dramose Mindaugas, Katedra) ir kokius mitus, tautos kultūros idėjas atpažįstate M. Ivaškevičiaus dramoje Madagaskaras? Pasvarstykite, kaip kūrinyje keliamos idėjos įtaigumą, paveikumą įtakoja literatūrinės raiškos priemonės?
Dramos personažo Oskaro prototipas – Oskaras Milašius. Savo giminaitį lietuvių kilmės prancūzų poetą Oskarą Milašių Česlovas Milošas laikė dvasiniu mokytoju ir save vadino jo pameistriu. Pasak paties Č. Milošo, O. Milašius buvo daug labiau vertas Nobelio premijos nei jis. Iš Č. Milošo knygų „Gimtoji Europa“, „Ulro žemė“, „Tėvynės ieškojimas“, poemos „Pameistrys“ (Czesław Miłosz, Pameistrys, Vilnius: Baltos lankos, 2002) atkurkite Oskaro Milašiaus – poeto, filosofo, teologo, Lietuvos politiko – portretą. Pasvarstykite, kokias O. Milašiaus kūrybos ir veiklos prasmes stengiasi atskleisti ir išryškinti Č. Milošas. Kuo lietuvių kilmės prancūzų poetas, Č. Milošo įsitikinimu, yra svarbus Europai, kokios išminties jis moko europiečius? Pasvarstykite, kaip kultūrinę savimonę veika M. Ivaškevičiaus sukurtas personažas?
Surinkite medžiagą apie kultūros asmenybes, kurios yra pjesės personažų prototipai. Kokį asmens bruožą paryškina dramaturgas?
Aptarkite žaidimo formas ir paskirtį, kokias farsinio žaidimo apraiškas pastebite šiuolaikinėje literatūroje? Savo samprotavimus paremkite žaidimo apibūdinimu: „Integruotas į spektaklį žaidimas gali būti farsinis, tragikomiškas, groteskiškas, „fantastiškai realistinis“ ir t. t. Būdinga, kad tai vis „tarpiniai“ žanrai, arba, vartojant Michailo Bachtino terminiją, „rimtai juokingi“ žanrai, t. y. žanrai, sujungiantys tai, kas priešinga, kas nedera tarpusavy. Karnavaliniam žaidimui, kuris yra viena gryniausių žaidimo formų, ypač būdingas ekscentriškumas, leidžiantis „pasireikšti slaptoms žmogaus prigimties pusėms. (...) Karnavalas suartina, sujungia, sužieduoja ir sutuokia tai, kas šventa, su tuo, kas profaniška, kas kilnu, su tuo, kas žema, kas didu, su tuo, kas niekinga, kas išmintinga, su tuo, kas kvaila, ir panašiai““.
Perskaitykite straipsnį „„Madagaskaro“ džiunglėse arba Petro Cvirkos Pėdomis...“. Su kuriais staripsnio teiginiais ir spektaklio vertinimais sutinkate, su kuriais – ne? Parašykite atsakymą, pritariantį, arba oponuojantį staripsnio autoriaus teiginiams, argumentams, vertinimo nuostatoms.
Palyginkite dvi kultūros tekstus ironiškai aktualizuojančių autorių dramas – K. Ostrausko „Jūratė ir Kastytis“ ir M. Ivaškevičiaus „Madagaskaras“.
Pažiūrėkite spektaklį arba spektaklio įrašą ir aptarkite, kokį vaidmenį spektaklyje atlieka daiktai, detalės. Į kokius kontekstus kreipia suvokėjo mintis metonimiškas pasaulio vaizdinys spektaklio scenoje?
Pažiūrėkite spektaklio ištrauką , aptarkite, kokius kūno kalbos, balso intonavimo niuansus pasitelkia aktoriai, kokią reakciją jie sukelia žiūrovui?
Perkaitykite teatrologės R. Balevičiūtės straipsnį, aptarkite, kokius spektaklio režisūros bruožus išskiria teatrologė.
Parašykite spektaklio recenziją.
Pažiūrėkite pokalbį su rašytoju Marium Ivaškevičium ir aptarkite, kokia literatūros tradicija buvo sukurta iki Nepriklausomybės atgavimo (XX a. antrosios pusės modernioji literatūra), ir kaip tradicija keičiama šiuolaikinės literatūros kūriniuose. Aptarkite, kokias papildomas reikšmes žodinei kalbai suteikia vaizdas?