Skaitmeninė mokymo priemonė lietuvių kalbai ir literatūrai 11-12
Atgal į sąrašą

Atgal į sąrašą Pranešti apie klaidą T Aidas Marčėnas / Mąstyk ir kurk / 2

2Klausimas

Atlikite užduotį.

VARGŠAS JORIKAS nebeišmokęs jambo ir chorėjo aš skiemenis suskaičiavau ant pirštų, ką parašiau – tik dvelksmas lengvo vėjo, Šekspyras taip tikriausiai nusišnirpštų – audra pakiltų! kuo gi jis čia dėtas – dulkėt seniai padėtas į lentyną? ant stalo scenos – kas dabar poetas? nuodų į ausį, dukart tiek – į vyną ir aktoriai, nunuodiję viens kitą, žemai jums lenkias, bet tiktai iš ryto nutyla fleitos, išsisklaido gaidos ir princas meta knygą – ten tik žodžiai, ir ima galvą – tuščią ir nuobodžią, ir tyliai sako: vargšas, vargšas Aidas
1 A. Marčėno sonete „Vargšas Jorikas“ pasitelkiamas V. Šekspyro tragedijos „Hamletas“ V veiksmo I scenos epizodas – Hamleto monologas su kaukole rankoje. Perskaitykite šį tragedijos epizodą, prisiminkite patį „Hamleto“ siužetą. Remdamiesi šiuo kontekstu, parašykite eilėraščio analizę. Kaip jame, per žaidybišką dialogą su klasikos tekstu, atskleidžiama šiuolaikinio poeto ir kūrybos būklė? Kaip paaiškinti tai, kad poetas sutapatina save su Joriku?
2 Įdėmiai perskaitykite eilėraštį „Plikledis Katedros aikštėje“. Kokius kultūrinius, literatūrinius kontekstus, kitų tekstų parafrazes jame atpažįstate? Kuo ypatinga šio eilėraščio erdvė ir laikas, kokia jų religinė, mitinė prasmė? Kaip subjektas patiria, suvokia laiką ir erdvę? Su kuo, kokiais tradicijos balsais toje erdvėje susitinka, kalbasi mintyse? Koks stebuklas minimas eilėraščio pabaigoje? Kokią prasmę įgyja konkreti situacija – ėjimas per aptrauktą ledu Katedros aikštę? Kaip eilėraščio pabaigoje pakinta kalbančiojo - poeto – vaidmuo?
3 Įdėmiai perskaitykite eilėraštį „Mano Neris“ ir išanalizuokite, kaip jame atskleista vaikystės mieste patirtis. Koks kalbėjimo būdas tam pasirenkamas? Kokia vaikystės erdvė atkuriama, kokios tos erdvės detalės, atsiminimai svarbūs? Kas yra sava ir kas baugina toje erdvėje? Kokią prasmę eilėraštyje įgyja Neries vaizdinys?