Eilėraštis prasideda eilutėmis: „už miško, už miško – pelėdos dvi akys“ . Kokias asociacijas kelia miškas? (prisiminkite liaudies pasakas)? Kodėl autorius laiko reikalinga pakartoti pirmą frazę?
Kieno simbolis yra pelėda? Kokį paros laiką, kokią nuotaiką sufleruoja pelėdos akių įvaizdis?
Eilėraštyje pasakojama gana paprasta istorija, užkoduota jau pavadinime. Savais žodžiais papasakokite, kas nutinka eilėraščio subjektui.
Kukutis apibūdinamas kaip „nei gyvas, nei miręs“. Raskite tekste daugiau paradoksalių, sveiko proto logikai prieštaraujančių teiginių ir pasvarstykite, ką jie galėtų reikšti.
Eilėraštyje užsimenama apie keletą istorinių periodų. Kokie jie? (ypač kreipkite dėmesį į 2, 3 ir 4 posmą). Ar galima pasakyti, kokiu laiku vyksta eilėraščio veiksmas? Ar laikas tekste teka įprastiniu greičiu ir kryptimi?
Kas bendra skirtingų laikų įvykiams? Ar vaizduojami džiugūs, ar dramatiški istoriniai dalykai? Kokį eilėraščio foną tai kuria?
Kokia išvaizdos ypatybė bendra Kukučių šeimai – tėvui, dukrai, vaikams? Kaip tai siejasi su eilėraščio visuma?
Padiskutuokite, ar groteskiški eilėraščio vaizdiniai ir situacijos jums labiau kelia nuostabą, baugulį, ar šypseną?
Eilėraštis rašytas septintajame dešimtmetyje, tarybinėje epochoje. Ar jame esama ezopinės kalbos, paslėptų užuominų į Lietuvos politinę ir visuomeninę situaciją? Kokie istoriniai įvykiai užšifruoti eilutėje „kol žemaičiavo jis vokiškai,/rusiškai,/ lenkiškai“?
Ar eilėraštis parašytas laisvu eiliavimu? Ar jis rimuotas, ar ne? Patyrinėkite eilėraščio ritmą ir kompoziciją.