-
Atsakykite į klausimus.
-
Atsakykite į klausimus.
-
Atsakykite į klausimus.
-
Atsakykite į klausimus.
-
Atsakykite į klausimus.
-
Atsakykite į klausimus.
-
Atsakykite į klausimus.
-
Atsakykite į klausimus.
-
Atsakykite į klausimus.
-
Atsakykite į klausimus.
-
Patyrinėkite indoeuropiečių kalbų schemą.
-
Atsakykite į klausimą.
-
Įsižiūrėkite į Babelio bokšto vaizdus, įsiskaitykite į Biblijos ištrauką ir atsakykite į klausimus.
-
Įsižiūrėkite į lietuvių tarmių žemėlapį. Aptarkite, kokia lietuvių kalbos situacija už Lietuvos ribų.
-
Atlikite užduotį.
-
Ištaisykite netaisyklingus pavadinimus.
-
Sudarykite ir užrašykite bent 4 priešingybes (antinomijas), padedančias atskleisti Babelio mito prasmę.
-
Atlikite kalbos ekepertizę. Į atitinkamas skiltis perkelkite pateiktus firmų vardus.
-
Perskaitykite tekstą. Pasamprotaukite, kaip grafičiai gali veikti viešąją kalbą.
-
Nustatykite, kurios tarmės, patarmės ir (ar) šnektos yra pateikiami žodžiai.
-
Perskaitykite tekstą. Remdamiesi Tomo Venclovos argumentais, įrodykite, kad lietuviai – apsišvietusi ir kultūringa tauta.
-
Nurodykite, kuris stilius kurio laikotarpio raštų kalbai būdingas: senųjų raštų kalbai ar dabartinių raštų kalbai.
-
Atlikite užduotį.
-
Perskaitykite Richardo Davido Prechto teksto ištrauką ir atsakykite į klausimą.
-
Mintyje turėdami lietuvių kalbą, nustatykite ryšį tarp sąvokų valstybinė lietuvių kalba, bendrinė lietuvių kalba, viešoji lietuvių kalba, privačioji (asmens) lietuvių kalba.
-
Pažymėkite teisingus teiginius.
-
Pažymėkite teisingą atsakymą.
-
Atsakykite į klausimus.
-
Perskaitykite straipsnį. Raskite argumentų, įrodančių, kad kalbų skaičiaus mažėjimas yra (ne)žalingas žmonijai ir juos išrašykite.
-
Pažymėkite ištrauką apie kalbos ir literatūros ryšį.
-
Perskaitykite tekstą apie lietuvių kalbos kilmę (žr. http://www.melc.lt/lietuva/tauta/papildymai.php?PaId=16) ir atsakykite į klausimus.
-
Remdamiesi tekstu apie kalbos funkcijas (http://www.šaltiniai.info/index/details/380) atlikite užduotis.
-
Perskaitykite Viktorijos Daujotytės straipsnį ir atsakykite į klausimus.
-
Patyrinėkite „Lietuvių kalbos žodyną“ (www.lkz.lt) ir suraskite atsakymus į pateikiamus klausimus.
-
Perskaitykite Antano Tylos straipsnio „Lietuvių spaudos draudimas: Lietuvos knygnešiai, jų politinė ir kultūrinė reikšmė“ ištrauką (http://pirmojiknyga.mch.mii.lt/Leidiniai/knygnesiai.lt.htm) ir atsakykite į klausimus.
-
Pasižiūrėkite televizijos laidą apie spaudos draudimo laikotarpį (http://www.lrt.lt/mediateka/irasas/3706). Remdamiesi ja, pabaikite teiginius.
-
Susipažinkite su Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymu (žr. http://www3.lrs.lt/pls/inter3/oldsearch.preps2?Condition1=15211&Condition2=) ir atsakykite į klausimus.
-
Perskaitykite tekstą ir atlikite užduotis.
-
Perskaitykite tekstą. Nurodykite, apie kokią kalbos funkciją čia kalbama.
-
Perskaitykite Kristijono Donelaičio „Metų“ ištrauką. Kokias kalbos funkcijas joje įžvelgiate? Parašykite 5 funkcijas.
-
Valstybinės (oficialiosios) kalbos statusas padeda kalbai išlikti. Valstybė ją remia dvikalbystės ar daugiakalbystės sąlygomis, tačiau ne visada geba apsaugoti nuo kitų kalbų pavojaus. Kalbos (iš)likimas priklauso nuo bendruomenės požiūrio. Įsiskaitykite ir autoriaus žodžiais atsakykite į klausimus.
-
Perskaitykite Punsko lietuvės mokytojos Irenos Gasparavičiūtės samprotavimus. Paaiškinkite, kaip suprantate sąvoką namų kalba.
-
Aptarkite netaisyklingus pavadinimus. Nurodykite klaidos rūšį.
-
Atsakykite į klausimą.
-
Perskaitykite tekstus apie kalbos atsiradimo teorijas (žr. http://www.šaltiniai.info/index/details/359; http://ualgiman.dtiltas.lt/kalbos_kilmes_problema.html) ir atsakykite į klausimus.
-
Perskaitykite Zigmo Zinkevičiaus mintis apie prievartinės asimiliacijos politiką lietuvių žemėse XVI–XVIII a. Jomis remdamiesi, patikrinkite, ar lentelėje pateikiami teiginiai yra teisingi. Jeigu teiginys teisingas, jį pažymėkite.
-
Pasirinkite teisingą atsakymą.
-
Pažymėkite, kurios baltų kalbos išnyko nepalikusios jokių rašytinių šaltinių.
-
Nurodykite, iš kokių kalbų į lietuvių kalbą yra atėję daugiausia skolinių.
-
Pažymėkite teisingą variantą.
-
Nurodykite, kuri apibrėžtis kurį terminą paaiškina.
-
Greta frazelogizmo parašykite, koks junginio žodis žodyne iškeltinas kaip antraštinis.
-
Pasirinkite teisingus atsakymus.
-
Raskite žemėlapyje (http://mkp.emokykla.lt/imo/lt/mo/452/), kur spaudos draudimo laikotarpiu driekėsi knygnešių keliai, kur buvo svarbiausi draudžiamos spaudos centrai. Remdamiesi šia ir atliekant 17, 18 užduotis gauta informacija, atsakykite į klausimus.
-
Kuo skiriasi sąvokos nacionalinė kalba, valstybinė kalba ir tarptautinio bendravimo kalba? Nurodykite tinkamus variantus.
-
Pažymėkite, kurie iš nurodytų veiksnių dabartiniu metu labiausiai skatina lietuvių kalbos kitimą.
-
Perskaitykite Mikalojaus Daukšos Postilės „Prakalbos į malonųjį skaitytoją“ ištrauką. Remdamiesi citatomis, parašykite komentarus prie kiekvieno kriterijaus.
-
Atsakykite į klausimą.
-
Atsakykite į klausimus.
-
Raskite ir ištaisykite kalbos klaidas.
-
Suredaguokite tekstą. Jei reikia, atsiverskite VLKK konsultacijų banką (http://www.vlkk.lt/lit/konsultacijos).
-
Remdamiesi 12 užduoties tekste išdėstytomis teorinėmis nuostatomis, palyginkite pateikiamus tekstus ir nustatykite, kuriame iš jų kokia kalbos funkcija vyrauja. Savo nuomonę pagrįskite.
-
Įsiskaitykite ir paaiškinkite, kodėl taip sunku suskaičiuoti tiksliai pasaulyje egzistuojančias kalbas.
-
Kokią kalbos funkciją įžvelgiate lietuvių liaudies dainos tekste?
-
Poeto Justino Marcinkevičiaus tekste pažymėkite frazes ir žodžius, kurie įrodytų ekspresyvinę šio teksto kalbos prigimtį.
-
Perskaitykite tekstą ir pažymėkite sakinius, kuriuose apibūdinama etninė žmogaus tapatybė.
-
Perskaitykite tekstą ir pasamprotaukite apie tarmės poveikį žmogui. Tekste pažymėkite ištraukas apie žemaičių savastį.
-
Pažymėkite sakinius, kuriais nusakomas lietuvio emigranto santykis su gimtąja kalba.